Leuk initiatief en gelijk een vraag :-)

Topics: Nederlands (Dutch)
Sep 27, 2012 at 3:53 PM
Edited Sep 28, 2012 at 8:31 AM

Hallo ik ben Wim Dogterom (veryoldtimer) en vandaag heb ik een site gepubliceerd die nu loopt onder www.lavandula-aromatherapie.nl

Er is echter één probleem, omdat er tijdens het publishen geen juiste rechten zijn toegekend aan mappen en bestanden. De provider heeft toen even schrijf rechten op alles gezet, maar dat is gevaarlijk.

Ik heb zojuist een antwoord gekregen waarin staat dat ik schrijfrechten moet weghalen op de mappen Modules, Themes, AppData en Media. Dat is dus ook weer opgelost en zal ik gaan uitvoeren

Voor iemand van boven de zeventig ben ik redelijk tevreden dat het gelukt is om deze site te maken, hoewel er best wel een aantal tegenslagen waren in het begin en aan het einde.

Ik hoop dat jullie even kijken en eventueel commentaar geven.

Developer
Oct 5, 2012 at 8:39 AM

Zojuist gekeken, ziet er goed uit. Geweldig dat je dit voor elkaar hebt gekregen met Orchard, des te meer voor een veryoldtimer :)
Ben je er inmiddels uit wat betreft de schrijfrechten? In ieder geval heeft Orchard schrijfrechten nodig op de Log directory en de Sites directory waar zich de database bevindt (tenzij je met SQL Server werkt ipv SQL CE).

Gefeliciteerd met het succesvol lanceren van de site.

Oct 8, 2012 at 1:22 AM
Edited Oct 8, 2012 at 1:26 AM

Beste sfmskywalker, ik heb jouw shop getest (http://skywalkerwebshop.codeplex.com/) alleen kreeg ik een foutmelding (Oops. Something went wrong ... sorry An unhandled exception has occurred and the request was terminated. Please refresh the...) bij doorklikken naar checkout. Kun je mij een werkende versie, hoeft niet perse meest recente te zijn, van jouw shop verzenden? Mijn email is info@sciencapp.com. Bij voorbaat mijn dank.

Developer
Oct 18, 2012 at 10:35 PM

Het is niet mijn project, iemand anders heeft het project aangemaakt en zijn werk op basis van de webshop tutorial erin gezet. Ik zou graag een kijkje willen nemen zodra ik een gaatje vind. Ondertussen kun je proberen contact op te nemen met de project eigenaar. En misschien heeft ie het inmiddels zelfs al verholpen.

Wat je ook kunt doen is met de debugger bekijken wat er precies mis gaat. Als je daar specifieke vragen over hebt, let me know.

Oct 21, 2012 at 10:47 PM

Oke Sipke.

Maar heb jij niet toevallig een webshop geschreven die je met ons kunt sharen? In eerste instantie om te testen en daarna te extenden. Om vervolgens die met anderen te sharen.

Developer
Oct 21, 2012 at 11:25 PM
Edited Oct 21, 2012 at 11:26 PM

Jawel, alleen die webshop is eigendom van een opdrachtgever en kan ik niet zomaar vrijgeven zonder de nodige aanpassingen te verrichten.
Heb je al een kijkje genomen naar Nwazet.Commerce? Het is losjes gebasseerd op de webshop tutorial en bevat meer functionaliteiten: http://gallery.orchardproject.net/List/Modules/Orchard.Module.Nwazet.Commerce

Verder ben ik bezig met een nieuwe webshop module, maar die zal pas in het nieuwe jaar gereed zijn. Het is interessant om te weten wat je van Nwazet.Commerce vind en welke functies je eventueel mist en graag zou willen zien.

Oct 21, 2012 at 11:34 PM
Edited Oct 21, 2012 at 11:35 PM

Thanks. Oke, jammer. Maar vind Nwazet.Commerce net iets te licht. Je kunt bijv. niet registeren (front-end) en het is te 'lite' (relatief dan (vergeleken met magento). Maar goed.

Ook goed is om te weten dat je bezig bent met iets nieuws. Is dat ook voor een opdrachtgever (onestop) of ga je dat sharen? En misschien kan de community een bijdrage leveren als je het ergens zet (github).

Developer
Oct 21, 2012 at 11:58 PM
Edited Oct 21, 2012 at 11:59 PM

Aha. De nieuwe module zal user registratie ondersteunen. Het doel is om een generieke en herbruikbare commerce module te leveren die zowel uitbreidbaar is door ontwikkelaars als out of the box moet werken met de meest gangbare functionaliteiten voor een typische webshop. Het wordt een open source project en komt op Codeplex of op Github te staan. Zodra het project publiek is geef ik je een seintje.