Is dit forum en de developers nog wel actief met Orchard

Topics: Nederlands (Dutch)
Mar 30, 2014 at 5:10 PM
Hi, Ik ben Ronald Brink en ik ben dit weekend min of meer toevallig met Orchard in aanraking gekomen. Het lijkt me een goed tool om websites mee te maken. Alleen .... dit forum lijkt niet erg actief. Zijn de nederlanders (en belgen) er niet meer zo enthousiast over? Als dat het geval is, wat is dan de reden daarvoor? Ik ben n.l. van plan om Orchard te gaan gebruiken.
Groet, Ronald Brink
Developer
Mar 30, 2014 at 6:34 PM
Hoi Ronald,

Waarom het Nederlandse forum niet zo actief is, is moeilijk te zeggen, maar een reden zou kunnen zijn dat het Engels-talige forum meer exposure heeft. Daar zie ik namelijk ook Nederlandse en Belgische personen actief.

Sipke
Mar 31, 2014 at 4:04 PM

Hoi Spike,

Bedankt voor je antwoord. Ben jij (en zo je misschien weet) andere nederlandse developers nog wel enthousiast over Orchard.

Ik ben zelf .net ontwikkelaar, maar heb geen zin me in een tool te gaan verdiepen als het wellicht een aflopende zaak is.

Groet, Ronald

Developer
Mar 31, 2014 at 5:46 PM
Jazeker, mijn enthousiasme neemt onverminderd toe zelfs. Bij elke release komen er verbeteringen en nieuwe features. Maar het allerbelangrijkste is de core en het framework - die zitten ijzersterk in elkaar. Het is een framework boven op ASP.NET MVC, en als developer kan ik er m'n hart aan ophalen. De community groeit gestaag, en steeds meer bedrijven ontdekken Orchard. Het tegenovergestelde van een aflopende zaak.
Jaarlijks wordt er een conferentie georganiseerd genaamd Orchard Harvest. Dit jaar op de Microsoft campus zelf van 9 t/m 11 juni.
Mocht je in de gelegenheid zijn en je komt die kant op kun je jezelf overtuigen van hoe Orchard leeft over de hele wereld. De website komt binnenkort online, waarschijnlijk deze week al.
Mar 31, 2014 at 7:25 PM

Dankjewel, Spike er gaat iets bij me kriebelen !

Gr, Ronald

Apr 2, 2014 at 10:56 AM

Hi Sipke, Ik begin zelf ook enthousiaster te worden en zit te overwegen of ik inderdaad naar de conferentie ga.
Aangezien ik echter pas afgelopen weekend met Orchard in aanraking kwam, zou ik er wel meer over willen weten.
Is het misschien mogelijk dat we elkaar binnenkort een keer ontmoeten opdat jij e.e.a. kunt vertellen.
Als je wilt, is het misschien ook handig om je privé emailadres uit te wisselen, dat praat wat makkelijker dan over dit forum.

Groet, Ronald

Developer
Apr 2, 2014 at 3:59 PM
Hoi Ronald, dat is tof om te horen want dat is enthousiasme die ik deel. Ik snap dat je meer over orchard te weten wilt komen en ik vertel er graag meer over. Ik zal je mijn emailadres via een privé bericht versturen. Tussendoor misschien de moeite waard om deze korte video te bekijken van Harvest 2013 in Amsterdam: https://www.youtube.com/watch?v=-ZusD9jb0YQ.

Alle sessies van de 2012 en 2013 conferenties zijn ook op YouTube te vinden: https://www.youtube.com/results?search_query=orchard+harvest.
Apr 8, 2014 at 7:22 AM
Hoi Sipke,
Bedankt voor het zenden van je privé emailadres, ik krijg er alleen helaas delivery failures op, vandaar nu via deze weg. Ik heb inmiddels de site van Orchard Harvest 2014 gezien.Ook de filmpjes bekeken die je aangaf, zelfs eentje waar jezelf een presentatie in gaf. Allemaal harstikke interessant.Alleen … ik krijg toch mijn twijfels of het niet een beetje te vroeg voor mij is om naar de conferentie af te reizen in juni,aangezien ik nog maar zo kort van Orchard op de hoogte ben.Om meer er over te weten te komen, zou ik het wel prettig vinden als ik jou binnenkort eens een keertje zou kunnen ontmoeten om erover te praten.
Ik woon zelf in Heerhugowaard en werk in Baarn dus kunnen we wellicht ergens afspreken.Je moet er natuurlijk wel zin in hebben, om een Orchardbeet bij te praten.
Ik hoor (hopelijk) nog van je. Groet Ronald Brink
Apr 25, 2014 at 12:29 PM
Hier nog een enthousiaste gebruiker en developer, het NL forum hou ik niet echt in de gaten, vooral omdat er nog weinig gepost wordt.

Groeten,

Erik
May 21, 2014 at 10:29 AM
Ik ben vorige week begonnen met het leren van Orchard. Alhoewel er een boel documentatie is, is het grootste deel outdated. Ook veel modules zijn totaal niet up-to-date en compatibel met Orchard 1.8. Iemand die nog goede tips heeft om bijvoorbeeld dynamische projections onder de knie te krijgen? Ik kom er maar niet uit hoe ik een projection/query maak die de child Terms van een geselecteerde Term laat zien, of anders de ContentItems geassocieerd met deze Term.

Gr,

Sander