hulp opzet module met dependencies naar andere module

Topics: Nederlands (Dutch)
Apr 17, 2013 at 4:42 PM
Hey,
Kan iemand me wat uitleg geven of verwijzen naar documentatie voor het volgende?
  • ik wil in een module mijn eigen content type schrijven. Daarvoor wil ik in mijn module de Contrib.Taxonomy gebruiken, en dus een relatie leggen naar ene Taxonomy Record. Ik veronderstel dat ik gewoon de dependency mag toevoegen? Waar vind ik documentatie over hoe ik die depencency definieer in modules.txt?
  • een taxonomy heeft verschillende schema's mogelijk. Hoe kan ik in code definiëren dat voor mijn content type een bepaald schema nodig is?
  • hoe maak ik een taxonomy schema aan via code?
Daarnaast wil ik graag een mogelijkheid hebben om in mijn content type een one to many relatie te leggen. Een beetje zoals product en product variant. Ik wil product varianten kunnen aanmaken in mijn product. Ideeën?
Developer
Apr 17, 2013 at 6:02 PM
Edited Apr 17, 2013 at 6:02 PM
  1. Jazeker, gewoon Contrib.Taxonomies (of Orchard.Taxonomies in 1.x) toevoegen als project reference en in Module.txt deze module als Dependency opgeven. Check andere modules om te zien hoe dit gedaan wordt met de "Dependencies" keyword.
  2. Met schema's, bedoel je dat je verschillende taxonomies kunt definieeren waarbij ieder zijn Eigen set van terms heeft? Toevallig zag ik een post hier op dit forum waarin getoond wordt hoe je dat doet. Het principe is als volgt: in je Migrations class definieer je je content part, waaraan je een TaxonomyField koppelt. Per Field kun je settings opgeven die specifiek voor een bepaald type content field ingezet kunnen worden. Voor TaxonomyField bestaat er een Taxonomy setting, waarvoor je de naam van de taxonomy opgeeft die je wilt koppelen. Ik heb de link niet bij de hand, dus je zult even moeten zoeken.
  3. Check de Contrib.Taxonomies broncode om te zien hoe je een Taxonomy kunt definieren en hoe je hiervoor Terms kunt definieeren.
  4. http://docs.orchardproject.net/Documentation/Creating-1-n-and-n-n-relations
Helaas is er geen documentatie noch tutorial beschikbaar voor het werken met taxonomies vanuit broncode, maar je brengt me hiermee wel op het idee om dat toch maar eens te gaan doen.
Ik weet niet of je beginnende bent met module development, maar ik heb een hele reeks geschreven op mijn blog die je goed op weg kan helpen.
Apr 17, 2013 at 6:14 PM
My new hero :) Ik ben idd beginnende in module development, kheb zowat alle documentatie door genomen, ben rustig bezig met een theme met bootstrap bezig, dat lukt al heel goed. ik zal dan maar eens beginnen met blogs :)
keep up the good work! thx
Developer
Apr 17, 2013 at 7:44 PM
No problem mate. Enjoy!
Apr 24, 2013 at 4:29 PM
Heyhey,
Ik heb zo snel even door de documentatie van 1-n n-n relations gescrolled, maar dit is eerder om een relatie te selecteren. Ik zou graag een 1-n opzetten met een editable list in hetzelfde scherm. Net zoals product en productvariant. Zijn er daar al toevallig demos van? Eerlijk gezegd heb ik de documentatie nog niet helemaal gelezen, maar als ik daar een heel doelgerichte demo/documentatie van zou kunnen vinden kan ik het waarschijnlijk vrij snel overnemen.

groetjes
Developer
Apr 25, 2013 at 10:12 PM
Niet dat ik weet, maar de documentatie bevat informatie over hoe je je entities kunt opzetten om een 1-n relatie database-technisch te modellen. De rest is UI. Overigens wel een goed idee voor een tutorial.
May 3, 2013 at 9:13 PM
what language is this? xd
Developer
May 3, 2013 at 9:31 PM
Dutch. :)
Coordinator
May 4, 2013 at 3:23 AM
I just moved it to the right forum.