eerste proef met de documentatie en tutorials

Topics: Nederlands (Dutch)
Mar 12, 2013 at 9:07 PM
Edited Mar 12, 2013 at 9:08 PM
Ben ik de enige die al zelfs moeite heeft met de tutorials die ik volg via de documentatie?
Ik probeer bijvoorbeeld SimpleCommerce te maken, maar veel van de dingen geven mij sterke twijfels of dit wel de manier is waarop ik wil werken.
  • de Migration.cs zou mij een update moeten geven bij de installed features in de admin tool, ik zie helemaal niets nadat ik de functie toegevoegd heb..
  • ik heb Visual Studio 2012 Web Express geïnstalleerd, maar ik krijg dit project als site niet gebuild, ik krijg build errors. Hoe open ik dit project dan wel best?
  • In het voorbeeld wordt DBType gebruikt in Migrations.cs, dit is blijkbaar onderdeel van System.Data, die zit niet in het pakket. Er wordt in de tutorial nergens vermeld dat die reference toegevoegd moet worden?
  • stel dat ik nu in mijn module references wil toevoegen, hoe doe ik dat dan?
Aan de hand van deze tutorial veronderstel ik dus dat ik mijn code nooit zelf moet builden maar dat dit gecompiled wordt op runtime?
Developer
Mar 12, 2013 at 9:12 PM
Welke package heb je gedownload? De Full Source of de Web package?
Mar 12, 2013 at 9:23 PM
kheb hem via webmatrix binnen getrokken.
Mar 12, 2013 at 9:36 PM
Maar dan jeuken mijn handen als je zoiets zegt, dus ik heb alvast de full source binnen getrokken! Ik ben eens benieuwd in hoeverre dat dit gaat helpen
Mar 12, 2013 at 10:20 PM
Edited Mar 12, 2013 at 10:20 PM
Aha, dat ziet er al een stuk beter uit!
Developer
Mar 13, 2013 at 1:14 AM
Edited Mar 13, 2013 at 1:15 AM
Haha, ik ken de sensatie. De eerste keer dat ik Orchard downloade via WebMatrix en vervolgens opende met Visual Studio was ik stomverbaasd dat het niet compileerde :p
De Source package is bested om eigen themes & modules te ontwikkelen. De Web package is bedoeld voor installatie en configuratie, maar niet om in te ontwikkelen.
Mar 13, 2013 at 7:50 AM
Hehe duidelijk, je hebt niet veel gezegd maar het heeft me wel enorm geholpen :) bedankt.