Hoe Orchard installeren op een windows 2008 webserver?

Topics: Nederlands (Dutch)
Nov 15, 2012 at 5:33 PM
Edited Nov 15, 2012 at 6:42 PM

Hoikes iedereen,

Eerst en vooral wil ik graag mijn lof uitspreken over Orchard.

Heb al verschillende cms geprobeerd en Orchard is voor mij

tot nu toe de beste en gemakkelijkste om mee te werken.

Nu op mijn huis pc gaat alles zoals ik het wil. Via Webmatrix.

Tot daar geen probleem.

Als ik dan een installatie wil doen op een webserver gaat de bal mis.

Ondanks dat ik de handleiding gevolgd heb.

Kan er mij iemand helpen door stap voor stap uit te leggen hoe ik een juiste installatie kan 

doen?

Welke zip folder, welke bestanden overzetten, ....

Dit is de site. 

http://orch.vd-solutions.be

Met vriendelijke groeten.

Nov 16, 2012 at 6:41 PM

Beste,

Installatie was inderdaad in het begin bij mij ook het moeilijkste, al moet ik zeggen dat het op zich vrij eenvoudig is.  Dit zijn de stappen die ik steeds volg:

1) Zorg voor een goeie hoster waarbij je veel vrijheid hebt om zaken zelf in te stellen (ik ben zelf zeer tevreden van arvixe.com), of zoals in jou geval voor een eigen webserver.

2) Maak je site op basis van de Orchard Gallery Template in WebMatrix

3) Als je zelf modules wil maken, download dan de Orchard Source van http://orchard.codeplex.com/releases/view/90325, unzip deze en open de solution.  Maak je module in een folder Modules\modulenaam en reference deze in je solution.  Zorg er voor dat deze modules niet mee ingechecked worden als je een source control provider gebruikt, read-only vlaggen op individuele bestanden kunnen voor redelijk wat problemen zorgen

4) Kopieer gewoon integraal de contents van je website folder naar je webserver/hoster en zorg dat je schrijfrechten hebt op App_Data, Modules, Themes en Media.  Indien je hoster site settings heeft, zorg dan dat ook hier Write permission is toegestaan.

5) Indien je de Warmup module gebruikt (aan te raden), pas dan zeker je site URL aan in de general settings (Dashboard)

Deze stappen werken bij mij altijd...

PS. Ik raad versie 1.6 ten stelligste aan voor performantie, zeker indien je een shared hosting formule gebruikt

Groeten,

Andy

Nov 28, 2012 at 8:34 AM

Het kan makkelijker (mits je IIS 7 gebruikt):

1. Installeer de module Web Deploy op je webserver.
  2. Download het bestand "Orchard.Web.1.6.zip" van de Orchard Downloads pagina.
  3. Zorg dat je in IIS een website hebt voor Orchard.
  4. Rechts-klik op de site in IIS -> Deploy -> Import Application
  5. Selecteer hier het zip bestand van stap 2.
  6. Next, next finish.
  7. Orchard staat nu werkend op je server, alle rechten van App_Data, Themes en Media staan nu ook meteen goed ingesteld. Je kunt Orchard nu meteen gebruiken.